شماره های تماس

۰۲۱۶۵۶۲۶۵۲۴ و ۰۹۱۲۷۶۹۶۷۹۶

نشانی

تهران ، شهریار ، صباشهر، خیابان نیرو هوایی ، نبش ستاری۲

تاریخچه صباشهر در شهریار

صباشهر

صباشهر یکی از شهر های استان تران می باشد .

این شهر در قسمت مرکزی شهرستان شهریار واقع شده است.و در مسیر جاده قدیم ساوه به شهریار قرار گرفته است.

صباشهر از یکی شدن روستاهای قندیشاد، قاسم‌آباد، کبودین و اسلام‌آباد تشکیل شده‌.

ورزشگاهی به نام ورزشگاه شهید درخشان در صبا شهر است و کریم طالشی و مهدی مهدوی زاده این شهر هستند.

در زمین‌لرزه بم تیم امدادرسانی شهرداری صباشهر بیشترین حجم آوار منطقه پنج بم را به بیرون از شهر انتقال داد.

دیدنی‌ها این منطقه:امامزاده عبدالله

بقعه امامزاده عبدالله در صباشهر،بنا شده‌ است. وی از نوادگان موسی بن جعفر می باشد. ساختمان بقعه قدیمی است و دارای گنبد آجری رنگ‌آمیزی شده‌ و همچنین دیوارهای آجری دارد. نمای داخلی هم سفیدکاری و بدون هیچ تزیینات است.

شامل ضریحی فلزی است و اطراف بقعه نیز به صورت چهار دیواری است. بنا دارای مسجد، دفتر هیئت امنا و آبدارخانه است و فاقد گلدسته است. همچنین قبرستانی در بخشی از محوطه وجود دارد.

فاصله آن تا تهران از طریق جاده تهران-ساوه حدود ۲۰ کیلومتر می باشد و در فاصله ۱۲ کیلومتری غرب جاده اصلی شهریار_رباط کریم قراردارد . صباشهر یکی از هفت شهر شهرستان شهریار است

تاریخ و فرهنگ این شهر:

صباشهر نورانی است به وجود بارگاه حضرت امامزاده عبداله (ع) در محله قاسم آباد و امازاده بی بی فرخنده خاتون (س) در محله ویره و با توجه به اقامت مردمی متدین انقلابی با بیش از ۶۰ شهید که در راه خدا اهدا کره اند جز تاریخ و فرهنگ این شهر است.

مناطق گردشگری صباشهر:صباشهر

شامل قاسم آباد _ کبودین _قندیشاد _ اسلام آباد _ ویره _ شهرک مصطفی خمینی می باشد

قاسم آباد:

مزرعه ای جزو قندیشاد بود که با قدمت حدود ۳۰۰ سال که احتمالاً وجه نام گذاری آن به اسم مالک مزرعه برمیگردد.

کبودین :

مزرعه ای بوده جوز قندیشاد با سابقه حدود ۲۰۰ ( الی) ۲۵۰ سال

قندیشاد:

در قدیم روستای پر قوت و متمرگزی بوده که اکثر خدمات دهی به سایر روستاهای اطراف را انجام می‌داده ، شاید جالب باشد که بدانید شهریار در گذشته از قندیشاد کوچکتر بوده است و برای خدمات آموزشی مانند :دبستان از روستای قندیشاد استفاده میکرده.این محل شامل قدمت تاریخی زیادی است و سابقه سکونت در آن به حدود ۷۰۰ سال قبل باز می گردد.

در مورد نامگذاری قندیشاد (قندی شاه) چند روایت داریم:

روایت اول اینکه(جندی شاپور )یا گندی شاپور بوده .(جند) در فارسی به معنی شهر و (جندی شاپور) به معنای شهر شاه بوده می باشد.

در گورستان قدیم قندیشاد قلعه ای بود که تاریخ آن نشان دهنده ی سابقه پیش از اسلام این منطقه می باشد قبرستان قدیم قندیشاد از ۴۰ سال پیش تاکنون بدون استفاده مانده است و قبرستان فعلی حدودا سیصد سال قدمت دارد.

روایت دوم :در مورد قندیشاد این گونه بیان شده که سلطان سنجر از این منطقه به مقصد همدان در حال عبور بوده ، در اطراف گورستان کنونی جنب رودخانه ای که شاه چای نامیده شد استراحت می کند. یکی از کشاورزان خربزه ای برای این سلطان می برد ، و چون خیلی شیرین بوده سلطان اسم محل را از کشاورز می پرسد ، می گوید سیم بر یا سیم بن و سلطان به خاطر شیرینی خربزه این محل را قندیشاه می نامد .

اسلام آباد :صباشهر

اسلام آباد یا ترک آباد منطقه ای که بعد از انقلاب احداث شده است . چون ترک نشین بوده است آن را ترک آباد می گفتند و بعدها به اسلام آباد تغییر نام یافته است.

صحرا خارک :

منطقه صحرا خرک دشتی از قاسم آباد با صد سال قدمت و قلعه ای ارباب نشین با ۱۰ خانواده بوده که ارباب آشتیانی داشته است و به علت داشتن خار زیاد صحرا خارک نامیده شد.

ویره :

قدمتی حدود ۳۰۰ سال دارد .مهاجرین ویره از ایالات استان فارس و طوایف قشقایی و طوایف بختیاری بوده اند ، در گذشته های تعدادی مهاجر از قره قان قزوین و ساوجبلاغ و کردستان به این مکان مهاجرت کردند.

ویره به معنای رونده است . (گیاهی که ساقه ندارد و روی زمین پهن می شود و حرکت می کند مانند خربزه و هندوانه و یا از تنه ی درخت بالا می رود

محمد آباد :

اهالی محمدآباد شامل مهاجران کردستان ، گیلان ، آذربایجان ، مازندران ، اردبیل ، همدان ، زنجان و … می شوند . در سالهای بعد از انقلاب هم تعدادی مهاجر افغانی در منطقه ساکن شدند .

شهرک شهید مصطفی خمینی :

شهرک حدود ۲۳ سال قدمت دارد. در ابتدا ساخت و سازهای شهرک به صورت خیلی منفک بوده و ساخت و ساز نظم یافت و شهرک با ساخت خیابان اصلی و خیابانهای فرعی از آن و حدود سیصد الی چهارصد واحد مسکونی در سال ۱۳۶۸ شکل گرفته.

صباشهر در شهریار:

صباشهر واقع در شهریار است و میدانید که این منطقه به علت وجود باغ های فراوان و سرسبزی و آب و هوای بینظیرش به نگین سبز غرب تهران معروف است .یکی از شغل هایی که در این منطقه رواج دارد ساخت و ساز است. این متطقه به علت باغ های سرسبز محل مناسبی برای ساخت ویلا و تالار می باشد.

خرید ویلا در صباشهر ، شهریار

امروزه به دلیل آب و هوای پاک شهریار و اطراف آن خرید و فروش باغ ویلا در این منطقه رونق زیادی پیدا کرده است در این منطقه ویلا ها به شهرک های باغ ویلایی ، باغ ویلا های مجموعه ای و محیط های مسکونی تقسیم بندی شده و در انتها نیز نوع سند و امکانات باغ مثل استخر ، نورپردازی ، محوطه سازی اهمیت دارد.

برای اطلاعات بیشتر جهت خرید و فروش باغ و ویلا و… با مشاورین املاک کوو تماس بگیرید و یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید.

منابع:

نخبگان طراح

جدیدترین مقالات

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

جدیدترین مقالات

001

فروش 500 متر ویلا در صباشهر، قاسم آباد

0006

فروش 930 متر باغ ویلا در شاهدشهر

001

فروش 1000 متر زمین در گیلان (فومن)

شاخص-2

فروش 1000 متر باغ ویلا